Google

Price List

Size

Price

Description

2/3
RM 99
Children 2-3 Years Old
4/5
RM 104
Children 4-5 Years Old
6/7
RM 109
Children 6-7 Years Old
8/9
RM 114
Children 8-9 Years Old
10/11
RM 119
Children 10-11 Years Old
12/13
RM 149
Children 12-13 Years Old
XS/S/M/L
RM 149
Teenage / Adult
XL/XXL
RM 159
Adult
XXXL
RM 166
Adult

Benefits of Swimming Exercise

1.Swimming is a demanding exercise. It uses all the major muscle groups. The muscles used in swimming vary from stroke to stroke. However strokes like breaststroke, backstroke and free style uses all the major muscle groups - abdominal, biceps and triceps, gluteals, hamstrings and quadriceps. Apart from the use of the muscle groups, swimming also helps keep the joints flexible especially hip, neck, shoulders and limbs. Swimming is categorized as an aerobic exercise because even a few laps take more than 3 minutes and the use of oxygen by the muscles is tremendous. Swimming has its benefits, which include a decrease in blood pressure, which reduces the risk of having a stroke. It reduces your resting heart rate and increases your cardiac input, which results in more blood being pumped by the heart to the rest of the body. It also reduces your resting respiratory rate, increases blood flow to the lungs and helps burn calories. When you're aerobically fit, your body makes use of oxygen to sustain movement more efficiently.

According to the U.S. Water Fitness Association (USWFA), water exercise offers many physical, social and mental benefits:

* Improved strength and flexibility
* Better muscular endurance and balance (Many professional and amateur athletes cross-train in the water)
* A stronger heart
* Enhanced physique or figure
* Improved circulation
* Rehabilitation therapy for used or healing muscles and recovery from accidents and injuries
* Weight control
* Relief from stress and tension
* Increased energy


2.Berenang merupakan latihan aerobik yang popular. Ianya juga merupakan latihan terbaik kepada sesiapa yang memerlukan kemantapan kesihatan dan sentiasa aktif. Aktiviti berenang melibatkan banyak otot dibahagian atas dan bawah badan berbanding bentuk latihan yang lain. Sebagai contoh, aktiviti berjogging atau berbasikal hanya menggunakan otot bawah iaitu kaki sahaja. Tambahan pula, aktiviti aerobik dipercayai boleh mengurangkan kesan sampingan akibat stress.

Secara keseluruhan, berenang adalah bentuk latihan yang terbaik. Ini adalah kerana ketumpatan badan adalah menghampiri ketumpatan air. Badan akan disokong oleh air dan stress tumpuan pada sambungan (joints) dan tulang adalah minima. Memandangkan keapungan air melindungi bahagian sambungan, latihan diair adalah pilihan terbaik kepada sesiapa yang mengalami berat badan. Berenang juga diamalkan untuk proses rehabilitation selepas kecederaan atau untuk orang kurang upaya. Ianya juga selamat kepada mereka yang berumur dan wanita mengandung.

Pada kebanyakan orang dewasa, bahagian atas badan merupakan bahagian paling lemah. Dengan berenang, bahagian atas badan dan tangan bekerja lebih berbanding bahagian bawah iaitu kaki. Secara khusus, berenang dan bentuk latihan diair seperti aerobik memberikan faedah kepada cardiovascular dan merupakan salah satu bentuk latihan yang menggerakkan keseluruhan badan. Latihan diair yang suam juga merupakan kaedah terbaik kepada mereka yang mengalami penyakit sendi atau sengal (arthritis).